Scientific publications

Publication Ano
Agapito, D., Almeida, H., Cesário, M., Fernandes, S., Lacerda, A. (2015) Design em Portugal – O perfil do designer e o papel do design nas empresas em portugal. Sílabas & Desafios, ISBN: 978-989-98122-4-6 2015
Alves, P. (2019). A construção dos afetos na pós-modernidade: Uma reflexão sobre os efeitos cognitivos das narrativas digitais no discurso efetivo. Revistamultidiciplinar, vol.1(1), ISSN: 2184-5492 • Pages 71-76. 2019
Anica, A., & Gil, F.B. (2018). Ageing in Algarve: perceptions, profile and quality of life (poster). In NOVAsaúde Ageing, I International Conference, (pp.4). Retrieved from: https://www.unl.pt/sites/default/files/livreto_ageing_i_conf_2.pdf. 2018
Barros, Rosanna & Biasin, Chiara (2019). The right of adults to education: a comparative analysis from the Portuguese and Italian policy agenda, Research in Comparative and International Education, Volume 14 Issue 4, 477–501. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1745499919881027. 2019
Barros, Rosanna (2020). The Role of Transnational Bodies in Lifelong Learning and the Politics of Measurement - The promise and pitfalls of outcomes-based assessment into Recognition of Prior Learning System in Portugal. In Fergal Finnegan and Bernie Grummell (Eds). Power and Possibility: Adult Education in a Diverse and Complex World. (pp. 53-63). Leiden/Boston: Brill-Sense Publishers.  DOI: 10.1163 / 9789004413320_005. Available at: https://brill.com/view/title/56049. 2020
Conceição, A.C., Coelho, A.C., & Dionísio Gonçalves, C. (2019). Estratégia pedagógica no Ensino Superior baseada no conceito de aprendizagem ativa. In J. Schimiguel, RC Frenedozo, & A.C. Coelho (Orgs). Ensino-aprendizagem de ciências e suas tecnologias (pp. 9-25). Jundiaí: Edições Brasil / Editora Fibra. ISBN: 978-85-65364-96-6 2019
Coutinho, H., & Rocha, R. (2019). 'Desengaiolar': Identificar e (des)construir representações das interações de humanos com outros animais. Revistamultidisciplinar.com, 1 (1), 17-32. https://doi.org/10.23882/MJ1908. 2019
Dionísio Gonçalves, C. (2019). A unidade curricular de Literacia Científica como promotora de aprendizagens ativas no ensino superior. Interacções, 15(50), 46-68. https://doi.org/10.25755/int.18788. 2019
Farinha, J., Correia, V. and Carvalho, J. (2019). O comportamento infantil em contextos educativos: Contributos do conceito de behaviour setting. Revista Multidisciplinar vol.1 (2), ISSN: 2184-5492, Pages 31-39 DOI: https: //doi.org/10.23882/MJ1917. 2019
Fernandes, Alice & Cardeira, Esperança (2017): Notas sobre toponímia portuguesa medieval, in María Álvarez de la Granja, Ana Boullón Agrelo & Ernesto González Seoane (editores), Aproximacións á variación lexical no dominio galego-portugués, Revista galega de Filoloxía, Monografía 11, 149-174. 2017
Fernandes, Maria Alice (2019): Do latim galaico ao galego-português. Processos de mudança, in Carrilho, Ernestina; Martins, Ana Maria; Pereira, Sandra & Silvestre, João Paulo (orgs.), Estudos Linguísticos e Filológicos Oferecidos a Ivo Castro. Lisboa: Centro de Linguística da Universidade de Lisboa, 637-665. 2019
Gaudencio, J. (2018). Perfis de Funcionamento Psicológico em Adultos com Idade Avançada: Destaques de um Estudo no Sotavento Algarvio. In A. Anica (Coord.), Envelhecer no Algarve (pp.50-61), [e-book]. Faro: University of Algarve ISBN 978-989-8859-34-1. 2018
Gaudencio, J. (2019). Funções executivas nas crianças e formas de as melhorar. revistamultidisciplinar.com 1(2), 5-17. DOI: https://doi.org/10.23882/MJ1921. 2019
Guerreiro, A. (2019). Conceções e práticas na formação inicial de professores sobre transformações geométricas. Interactions, 50, 23-45. [DOI: https://doi.org/10.25755/int.18787]. 2019
Guerreiro, A. (2020). Mathematical communication in an inclusive school. In C. Luísa & M.L. Borges (Coord.) Construindo a educação inclusiva: teoria e prática (pp. 85-98). Lisboa: Papa-Letras. [ISBN 978-989-8214-72-0]. 2020
Horta, M.H., Simonot, C., Rodrigues, S., Gamboa, V., Martins.C & Figueiredo, M. (2019). Promoção de inovação pedagógica em contexto escolar: Quais as motivações, expectativas e desafios percecionados pelos docentes. RevistaMultidisciplinar.com, 1(1), 77- 87. Doi: https://doi.org/10.23882/MJ1910. 2019
Joana Cristina Serpa, Estefanía Castillo, Ana Paula Gama and Francisco Javier Giménez. "Relationship between physical activity, body composition and body image in university students" Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte - Vol.6 - nº2 - July 2017. 2017
Lacerda, A. (2019). Designing Interactions - A personal synthesis of personal practice. Creativity in Design IV - Zvolen - Slovakia. 2019
Lacerda, A., Agapito, D. (2014) Marketing and brand design destination experiences: The role of ICTS. Journal of Spatial and Organizational Dynamic, Portugal. 2014
Lopes, A., Orega, M.I, Simonot, C. (2020). “A European project to promote ICT-based tasks in the language classroom”, Reflect, 1 (2). 2020
Mascarenhas, M., Rodrigues, B., Sousa, I., Pereira, E. (2020). Insular tourism: Profile and consumption patterns of an international football event held in Madeira Island. In M. Guerreiro & P. Pinto, Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel (Eds.). Hershey, PA: IGI Global. 2020
Mendes da Silva, B., et alii. 2020 “Playing Against Hate Speech: How Teens See Hate Speech in Video Games and Online Gaming Communities ”. Journal of Digital Media and Interaction, vol. 3, No. 6 https://doi.org/10.34624/jdmi.v3i6.19935. 2020
Mendes da Silva, B.; Tavares, M.; Cerol, F.; Mendes da Silva, S.; Alves, P.; & Isca, B. (2020). Playing Against Hate Speech: How Teens See Hate Speech in Video Games and Online Gaming Communities. Journal of Digital Media and Interaction 3 (6), pp.34-52. https://doi.org/10.34624/jdmi.v3i6.19935. 2020
Messiou, K., Bui, LT, Ainscow, M., Gasteiger-Klicpera, B., Bešić, E., Paleczek, L., Hedegaard-Sørensen, L., Ulvseth, H., Vitorino, T., Santos, J., Simon, C., Sandoval, M. & Echeita, G. (2020). Reaching the 'hard to reach': Including responses to diversity through child-teacher dialogue. Inclusive Research Guide. Publication in Portuguese: available online and on paper. Online publication available in German, Spanish, Danish and English. 2020
Messiou, K., Bui, LT, Ainscow, M., Gasteiger-Klicpera, B., Bešić, E., Paleczek, L., Hedegaard-Sørensen, L., Ulvseth, H., Vitorino, T., Santos, J., Simon, C., Sandoval, M. & Echeita, G. (2020). Student diversity and student voice conceptualisations in five European countries: Implications for including all students in schools. European Educational Research Journal, 1–22. DOI: https://doi.org/10.1177/1474904120953241. 2020
Minhalma, R. and J. Beckert (2018). Integração dos métodos hipóxicos no treino desportivo. Anuário do treino desportivo 2018. C. O. d. Portugal. Lisboa, Omniserviços/ Visão e contextos Lda: 165-173. 2018
Minhalma, R., J. Beckert, et al. (2016). Métodos Hipóxicos e Desempenho em Natação: Pedagogia, treino e investigação. Natação e Atividades Aquáticas. P. Morouço, N. Batalha and R. Fernandes, Escola Superior de Educação e Ciências Socias- Instituto Politécnico de Leiria: 153-170. 2016
Monteiro, R., Reis, G., & Neves, J. (2017). Young zoo visitors' prior knowledge about sharks: Opportunities and challenges for environmental and science education. Education Review, 5 (2), 19-21. 2017
Nunes, S., Sousa, C., Boza, A. (2017) “A Qualidade e Internacionalização no Ensino Superior em Portugal: um estudo de caso nas Universidades do Minho, Aveiro e Algarve”. Proceedings of the II International Congress on Interdisciplinarity in Social and Human Sciences. Centro de Investigação sobre o Espaço e as Organizações (pp. 947-958). ISBN: 978-989-8472-82-3 2017
Pazos R., Branco P., Afonso R., Nunes S., Palmeirim I., Marreiros A. (2019) “Currículo opcional: diversidad y desafíos a la formación pregraduada”. FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, (págs. 287-289). Vol. 22, Nº. 6. ISSN 2014-9832. 2019
Pasquier, C., Simonot, C., Baleiro, R., Quinteiro, S. (2019). Rota Literária do Algarve - Itinerários, desafios e estratégias do processo de tradução para francês, OMNIA, 9(2), 17-24.30. Pasquier, C., Simonot, C., Baleiro, R., Quinteiro, S. (2019). Rota Literária do Algarve - Itinerários, desafios e estratégias do processo de tradução para francês, OMNIA, 9(2), 17-24. 2019
Pereira, E., Batista, A., (2020). Formação no Ensino Superior: A Voz dos Estudantes sobre o Impacto de Pedagogias Ativas. Faro: University of Algarve 2020
Pereira, E., Mascarenhas, M., Flores, A., Chalip, L., & Pires, G. (2020). Strategic leveraging: evidences of small-scale sport events. International Journal of Event and Festival Management, 11 (1), pp. 69-88. 2020
Silva, B.; et alii. 2019. Cadavre Exquis - A Motion-Controlled Interactive Film. In Proceedings of Artech 2019, 9th international conference on digital and interactive arts, Braga. ACM ISBN 978-1-4503-7250-3 / 19/10. DOI: 10.1145/3359852.3359933 SCOPUS. 2019
Sousa, F.A., & Gil, F.B. (2020). A fotografia e os mistérios do Universo. revistamultidisciplinar, 2 (1), 59-66. Doi: 10.23882 / MJ2024. 2020
Suero, MJL, Alves, P. (2020). Intertextualidad y la Cultura Visual: un estúdio entre los estudantes universitários de Portugal y Espana . Revistamultidiciplinar, vol.2 (1) Pages 49-57, ISSN: 2184-5492 2020